Amin Kuala Nerang

My photo
Kuala Nerang, Kedah, Malaysia
emel:wahamin1@gmail.com

29 December 2011

Dah dapat cerek (jug kettle) ke belum ?

Selalu kita dengar ungkapan ini ,

                                                "Ayam dia beli RM 5000.00 macam mana kita nak tanding?"
                                                "huhh ayam tu selam gila, kalau macam tu gaya mau 23.5"
                                                "Aku tengok dlm blog tu ayam punya cun ,selam lagi ,aksesori pun ok".
                                                " Aku ingat hang kena main kategori lain, ayam depa tu bergaya habis."

Seiring dengan kemeriahan pertandingan serama masa kini ramai yang telah menjadi tersohor dan dikenali ramai .Ada popular kerana juara membeli ayam. Ada yang terkenal kerana ayam bergaya dirumah. Ada yang yang orang hairan seminggu 3 kali tawaf kelantan dan terengganu, lebih kenal jalan di terengganu dari tempat sendiri.Ada yang orang kenal kerana selalu tukar-tukar ayam.Dan yang paling popular sebab polis dok cari pasal kelentong jual beli ayam.

Walau apa pun, macam mana kita nak tentukan ayam tu mencapai standard atau tidak atau boleh tanding ke tak? . Sebagai kesimpulannya di sini kita lontarkan soalan ini ...SUDAH DAPAT CEREK (JUG KETTLE) KE BELUM ? . Kerana hadiah ini selalunya saguhati bagi bon-bon kecil. Kalau sudah dapat hadiah ini kita seolah-olah macam mendapat lesen L jika kita memohon lesen memandu.

Harga tak penting, gaya di rumah pun tak penting .Baka bagus pun tak penting .yang penting.....

SUDAH DAPAT CEREK KE BELUM?  ,KALAU DAH DAPAT BARU BOLEH KITA CERITA O.K 

05 December 2011

PERTANDINGAN SERAMA DI KEDAH ANJURAN KSK PADA 21 JANUARI 2012

Jom bertanding sambil bercuti . .....time ni cuti sekolah .gaji baru dah dapat dah. marilah kita memeriahkan pertandingan ini. maklumat pertandingan seperti berikut :-


PERTANDINGAN AYAM SERAMA  ANJURAN BERSAMA KELAB SERAMA KEDAH DAN JAWATANKUASA PIBG SEK.  KEB MERGONG, KEDAH
TARIKH : 21 JANUARI 2012 (SABTU)
TEMPAT: DEWAN TERBUKA SK MERGONG,JALAN LENCONGAN BARAT
ALOR SETAR KEDAH.

KATEGORI
SERAMA ANAK A (100g KE BAWAH)
SERAMA ANAK B (140g KE BAWAH)
SERAMA REMAJA
SERAMA MUDA
SERAMA A (350g KE BAWAH)
SERAMA B (351g KE ATAS)
SERAMA TAK KIRA LAWI
SERAMA INDUK
HADIAH
TEMPAT PERTAMA : RM 200.00 & PIALA
TEMPAT KEDUA : RM 150.00 & PIALA
TEMPAT KETIGA : RM 100.00 & PIALA
SAGUHATI : BARANGAN ELEKTRIK
CABUTAN BERTUAH
RM 50.00 x 4 CABUTAN
HAMPER DAN BARANGAN
BONANZA
RM 300.00
Best Of The Best
RM 100 dan Piala

YURAN PENYERTAAN : RM 40.00